dennis.se
September 09, 2010, 06:33:43 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Lägger ner anslutningen till modemet, men tjänsten snurrar.  (Read 2639 times)
Veni
Newbie
*

View Profile
« on: July 23, 2006, 12:37:31 PM »

Hej.

Har kört Caller ID nu i drygt tre månader och den fungerar rätt så fint.
Underbart litet program [1a-thumbsup].

Har dock ett litet bekymmer. Den körs som en tjänst under SYSTEM kontot och om jag loggar in på den datorn och sedan loggar ut, så ser man på modemet att ingen använder modemet längre.

Tar man fram services på en annan dator och ansluter till services per fjärrväg så ser man att tjänsten Caller ID snurrar ändå.

Enda sättet att få Caller ID att ansluta sig till modemet är att på fjärrväg få tjänsten Caller ID att starta om sig. Då ser man tydligt på modemet att något program nyttjar den och allting fungerar som det ska.

Så här ser det ut på den datorn:
* Alltid utloggad. Ibland loggar jag in via Remote Desktop för att kolla / ändra något. Loggar i princip aldrig in i den lokalt.
* Windows XP Pro SP2 engelsk.
* Caller ID körs som en tjänst under SYSTEM kontot.
* Intertex SURFINBIRD 56K MODEM S560 EXT.
* CallerID.exe version 1.6.0.0.
* Lokal MySQL server version 4.1.14-nt.
* Använder sig utav MyODBC version 3.51.10.00.
Dennis
Administrator
Newbie

760063
View Profile WWW
« Reply #1 on: July 23, 2006, 03:29:30 PM »

Hej

Tackar!

Har du något program som vill utnyttja modemet när du loggar in (eller ut)?
Ser du om programmet förlorar modemet vid in eller utloggning?

Kan kanske vara något med modemdrivrutinen som gör att den reinitieras vid inloggning. Vet inte varför den skulle göra det men det är en möjlighet.

Tyvärr kan jag inte testa själv då jag inte använder programmet själv längre.
Veni
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: July 26, 2006, 11:14:06 PM »

Hej.

Tackar för det snabba svaret  [1a-approve1].

Den tappar inte kontakt med modemet vid inloggning, utan enbart vid utloggning. Jag har dock inte själv tillåtit något annat program använda det modemet, sen så vet jag inte vad windows kan tänkas hitta på, på eget bevåg.

Datorn är bestyckad med två seriella modem, ett intertex och ett USR Courier V Everything. Couriermodemet ligger och inväntar inkommande RAS samtal och intertexmodemet är enbart till för nummerpresentation.

För kännedom så är dom seriella portar äkta inbyggda portar, dvs inga seriell-->USB.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: