|
Pojken
Guest
|
 |
« on: July 29, 2004, 04:47:02 PM » |
|
Yo....
Har precis fått igång servern efter en smärre krash och Caller Id'n verkar inte må som den ska... Den snurrar och så men alla nummer blir "unknown" ?! Va kan ha hänt ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis
|
 |
« Reply #1 on: July 29, 2004, 06:25:48 PM » |
|
Yo....
Har precis fått igång servern efter en smärre krash och Caller Id'n verkar inte må som den ska... Den snurrar och så men alla nummer blir "unknown" ?! Va kan ha hänt ? Yo Pojken Är nummerpresentation påslaget på modemet? Kolla fliken CID setup. Sätt rätt com-port och aktivera sedan CID.  Om det inte vill funka kan du öppna Terminalen och skriva ... AT#CID? - reports current Caller ID mode. AT#CID=? - reports available modes AT#CID=1 - turns Caller ID on manually. 0 to turn off.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pojken
Guest
|
 |
« Reply #2 on: July 29, 2004, 09:07:34 PM » |
|
Verkar inte hjälpa det heller... Men när jag kör AT#CID? så får jag 1 till svar så den biten ser ju okej ut... Nåt annat man kan kolla på ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis
|
 |
« Reply #3 on: July 29, 2004, 09:42:18 PM » |
|
Verkar inte hjälpa det heller... Men när jag kör AT#CID? så får jag 1 till svar så den biten ser ju okej ut... Nåt annat man kan kolla på ? Står det unknown i fönstret också? Eller bara i databasen? Funkar nummerpresentation på vanliga telefonen? Dum fråga kanske men....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anonymous
Guest
|
 |
« Reply #4 on: July 30, 2004, 06:47:25 PM » |
|
Står det unknown i fönstret också? Eller bara i databasen?
Funkar nummerpresentation på vanliga telefonen? Dum fråga kanske men....
Det står "unknown" både i fönstret och i databasen och nu har jag (för säkerhets skull) installaerat om hela Caller ID för att se så att det inte är nåt sånt enkelt... Men det blev ingen skillnad alls... Nummerpresenationen funkar i på den vanliga telefonen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis
|
 |
« Reply #5 on: July 30, 2004, 08:17:49 PM » |
|
Står det unknown i fönstret också? Eller bara i databasen?
Funkar nummerpresentation på vanliga telefonen? Dum fråga kanske men....
Det står "unknown" både i fönstret och i databasen och nu har jag (för säkerhets skull) installaerat om hela Caller ID för att se så att det inte är nåt sånt enkelt... Men det blev ingen skillnad alls... Nummerpresenationen funkar i på den vanliga telefonen. När du har kontakt med modemet i Terminalen så kan du testa ringa, då ska det stå "RING" och sedan numret. Funkar inte det så funkar det inte i Caller ID heller. Testa att fabriksreseta modemet annars. AT&F eller nått sånt har jag för mig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pojken
Guest
|
 |
« Reply #6 on: July 31, 2004, 04:43:36 PM » |
|
Yo... Har kollat lite mer nu... När jag kör terminal mot modemet så får jag: RING
DATE = 0000 TIME = 0000 NMBR = 070XXXXXXX
Har testat att återställa modemet oxå, men det blev ju varken bättre eller sämre... Fler tips ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis
|
 |
« Reply #7 on: July 31, 2004, 06:50:38 PM » |
|
Yo... Har kollat lite mer nu... När jag kör terminal mot modemet så får jag: RING
DATE = 0000 TIME = 0000 NMBR = 070XXXXXXX
Har testat att återställa modemet oxå, men det blev ju varken bättre eller sämre... Fler tips ? Så modemet funkar alltså. Har du valt modemet i Caller ID? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pojken
Guest
|
 |
« Reply #8 on: August 01, 2004, 12:24:23 PM » |
|
Japp, det var rätt inställt och jag har testringt med modemet ut oxå så att drivare och sånt ska stämma... För att testa lite så ändrade jag runt lite bland dom alternativ som fanns i dropplisten med modem och nu så startar Caller ID inte längre och dropplisten där man tidigare kunde välja mitt modem är tom. Jag får felmeddelandet "Can not negotiate TAPI v.1.4". Har så klart testat att avinstallera och installera om programmet utan att det blev nån skillnad :/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pojken
Guest
|
 |
« Reply #9 on: August 01, 2004, 12:40:42 PM » |
|
Japp, det var rätt inställt och jag har testringt med modemet ut oxå så att drivare och sånt ska stämma... För att testa lite så ändrade jag runt lite bland dom alternativ som fanns i dropplisten med modem och nu så startar Caller ID inte längre och dropplisten där man tidigare kunde välja mitt modem är tom. Jag får felmeddelandet "Can not negotiate TAPI v.1.4". Har så klart testat att avinstallera och installera om programmet utan att det blev nån skillnad :/ Fick till det sistnämnda problemet genom att rensa lite i registret och installera om allt igen så nu snurrar programmet men kan fortfarande inte snappa upp nåt telefonnummer...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis
|
 |
« Reply #10 on: August 01, 2004, 05:40:15 PM » |
|
mysko, kan jag få kolla genom VNC?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anonymous
Guest
|
 |
« Reply #11 on: August 01, 2004, 06:12:20 PM » |
|
mysko, kan jag få kolla genom VNC? Har meckat igång det nu... Skickade info'n på ICQ till dig
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis
|
 |
« Reply #12 on: August 01, 2004, 07:26:59 PM » |
|
Har meckat igång det nu... Skickade info'n på ICQ till dig ok, vet du vilket icq-nummer du skickade till? Är hos mor och far nu och har lite svårt att kolla av. Skicka gärna igen på xxxxxxxxxx.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pojken
Guest
|
 |
« Reply #13 on: August 02, 2004, 06:47:41 AM » |
|
Har meckat igång det nu... Skickade info'n på ICQ till dig ok, vet du vilket icq-nummer du skickade till? Är hos mor och far nu och har lite svårt att kolla av. Skicka gärna igen på xxxxxxxxxxx. Skickat!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis
|
 |
« Reply #14 on: August 02, 2004, 11:22:12 AM » |
|
Hej igen
VNC funkade bra. =)
Jag tror vi har hittat en bugg.
Caller ID vill inte ta emot numret om den får ett amerikanskt datumformat. Jag har kollat in vilken locale du har osv. och det stämmer. Jag skriver om programmet lite när jag kommer hem. Jag vill gärna ha tillgång till din server då så jag kan testa lite. Kommer bara byta ut Caller ID's exe.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|