Det är det enda som tillkommit sedan jag ändrade hur Caller ID ska göra om man kör den som en tjänst och man loggar ut sig.
Det är en utav dom punkter du hade på listan. Pga att jag lagt till flera textfält samt utökat storleken på frmOptions så har EXE filens storlek gått ifrån 128 kB till 200 kB.
Exempel på changelog:- Fixed a problem with Caller ID dropping connection with modem if running as a service and a user logged off.
- Sends syslog message to syslog server upon a incoming call (syslog level is static at the moment. 133 / Information flag is sent).
- Ability to run a external file upon a incoming call and pass the phone number as a parameter to that file.
- Ability to tell Caller ID what table name and field names it is suppose to expect inside the database.
Har du förresten kvar den där listan med alla önskemål som hade kommit in? Jag var inte smart nog att göra om sidan så som den såg ut då, till en PDF fil.
Jag slog på automatisk höjning utav versionsnumret vid varje kompilering och idag ligger den på 1.6.10 och frågan är om du önskar något annat innan jag skickar filen till dig.
Om jag inte missminner mig så skall man skicka filen till dig i en lösenordsskyddad RAR fil, kan du bekräfta att det stämmer.
nice, väldigt snyggt. =)
Det ironiska är att när jag skrev hela todo-listan här på forumet så slängde jag filen där det stod innan.
Sedan hade jag en dunderkrash och därmed är allt borta.
Här är lite som jag minns;
* Skinnable.
* Olika trayikoner. (vid påringning, vid icke kollade samtal)
* Hämta namn från db vid på ringning och visa i popup (måste även tänka på att amerikansk Caller ID har namn som standard (man kanske ska visa båda)).
* Sortera bort "modem" som inte är TAPI-kompatibla.
* Mallar för db-connections.
* Bättre och snyggare popup.
* Bättre positionering av popup (drag & drop).
* Ringsignal!? (olika för olika personer). Kanske även avatarer för varje person!?
* Bättre errorhandling (log?) (kom jag på nu).
Minns inte mer nu, men jag skriver här igen om jag kommer på något.
Perfekt med automatiskt ökande versions nummer. Bra när man ska leta igenom filer efter gammal (fungerande) kod.
Ja, jag har haft mina e-postadresser väldigt länge så de är väldigt utsatta för spam.
Nu när jag fixat alla spamfilter så får jag nästan inget spam alls, men jag har satt som regel att vissa filtyper inte får släppas igenom. Lägger man filerna i en zip/rar och lösenordsskyddar den så tar inte spamfiltret bort filen.